به وبسایت کیانوش محمودی خوش آمدید

26805008 (021)

آدرس

تهران، ولنجک، نبش خ چهاردهم، برج وفا

معرفی کشور اسپانیا

معرفی کشور اسپانیا

جدول محتوا

اسپانیا یکی از کشورهای زیبا و جذاب در جنوب غربی اروپا است که با تاریخ طولانی و فرهنگ بی‌نظیر، هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. این کشور با تنوع طبیعی، تاریخ پرفراز و نشیب، موسیقی، رقص، معماری، غذاهای لذیذ و اتمسفر دوستانه‌ای که دارد، یکی از مقصدهای محبوب برای سفرهای تفریحی و فرهنگی محسوب می‌شود. اسپانیا همین‌طور به خاطر تیم‌های فوتبال محبوبش در ایران شناخته می‌شود. اما علاوه بر همه این جذابیت‌ها، امکان دریافت ویزای شنگن و اقامت در اروپا با خرید ملک در اسپانیا است که توجه مردم به این کشور را بیشتر می‌کند. با این مطلب از سایت کیانوش محمودی، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری بین‌المللی کنکاش همراه باشید تا هم این کشور را از جنبه‌های مختلف به شما معرفی کنیم و هم ببینیم که چطور می‌شود با خرید ملک در اسپانیا، اقامت این کشور را به‌دست آورد:

پایتخت اسپانیامادرید (Madrid)
زبان کشور اسپانیازبان اسپانیایی یا کاتالان
مساحت۵۰۰ هزار کیلومتر مربع
جمعیتحدود ۴۷ میلیون نفر
واحد پول اسپانیایورو (Euro)
نوع حکومتسلطنتی پارلمان
مذهب غالبمسیحیت کاتولیک

موقعیت جغرافیایی اسپانیا

اسپانیا کجاست

اسپانیا با مساحتی بالغ بر ۵۰۰ هزار کیلومتر مربع، یکی از بزرگترین کشورهای اروپا است و از شمال با فرانسه، از شمال شرق با آندورا، از شمال غرب با پرتغال و از جنوب با مراکش همسایه است. همین‌طور در جنوب و شرق این کشور، دریای مدیترانه‌ و در غرب آن، اقیانوس اطلس قرار دارد. این کشور به دلیل واقع شدن در منطقه مدیترانه‌ای، دارای موقعیت جغرافیایی استراتژیکی برای تجارت و ارتباطات با کشورهای اروپایی و آفریقایی است.

شهرهای مهم اسپانیا

اسپانیا ۱۷ ایالت دارد که در هر یک شهرهای مهمی با جاذبه‌های گوناگون وجود دارد. همین‌طور بسیاری از جزیره‌ها و شهرهای کوچک و بزرگ اسپانیا، مقصدی مناسب برای لذت برن از زیبایی‌های طبیعی و تاریخی است. در ادامه به معرفی مهم‌ترین شهرهای اسپانیا می‌پردازیم:

مادرید

مادرید پایتخت کشور اسپانیا

پایتخت اسپانیا که به عنوان یکی از شهرهای پرجمعیت و پرترافیک اروپا شناخته می‌شود. این شهر دارای موزه‌ها، پارک‌ها و بازارهای زیبایی است. مادرید بیش از سه میلیون نفر جمعیت دارد.

بارسلونا

این شهر بزرگ در شمال شرقی اسپانیا قرار دارد و معروف به معماری گوادی و شاهکارهای هنری مانند کلیسای ساگرادا فامیلیا است و از نظری صنعتی و تجاری بسیار پویا محسوب می‌شود. بارسلونا حدود ۱.۶ میلیون نفر جمعیت دارد.

والنسیا

شهری در ساحل دریای مدیترانه که به دلیل معماری جذاب، ساحل‌های زیبا و رستوران‌های خوبش شناخته می‌شود.

سئوییا

این شهر تاریخی در منطقه آندالوسیا قرار دارد و با معماری معروف اسلامی و کلیساهای تاریخی شناخته می‌شود.

جزایر معروف اسپانیا

جزایر اسپانیا در اروپا، به زیبایی، آب و هوای خوب و مناظر طبیعی فوق‌العاده شهره‌اند. دو تا از زیباترین این جزایر را به شما معرفی می‌کنیم:

مایورکا

جزیره‌ای زیبا و معروف در دریای مدیترانه که به دلیل سواحل زیبا، مناظر طبیعی دیدنی و شهرهای تاریخی مانند پالما د مایورکا معروف است. این جزیره یکی از مقاصد گردشگری محبوب در اسپانیا است.

تنریفه

جزیره‌ای استوایی در اقیانوس اطلس که به دلیل آب و هوای گرم و خشک و مناظر طبیعی چشمگیر شناخته می‌شود. تنریفه دارای کوه‌های بلند و آتشفشانی است که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

اقلیم و آب و هوای اسپانیا

معرفی کشور اسپانیا: آب و هوای اسپانیا

اسپانیا اقلیم‌های متنوعی دارد؛ از مناطق مرطوب و بارانی شمال تا مناطق خشک و گرم جنوب. آب و هوای ساحل‌های شرقی و غربی مدیترانه‌ای است و تابستان‌های گرم و زمستان‌های ملایم دارد. در حالی که داخلی‌ترین نقاط این کشور تابستان‌های گرم و آفتابی و زمستان‌های سرد و برفی دارند. در مناطق کوهستانی می‌توانید اقلیم سردتر و برفی را تجربه کنید. همین طور این کشور دارای خاک حاصلخیز و منابع طبیعی غنی است که تأثیر بسیاری بر کشاورزی و صنایع دارد که پایه اقتصاد اسپانیاست.

محیط زیست و طبیعت اسپانیا

اسپانیا دارای محیط زیست متنوعی است شامل جنگل‌های سرسبز، کوهستان‌های زیبا، سواحل شنی دیدنی و البته مناطق بیابانی. این کشور دارای پارک‌ها و مناطق حفاظت‌شده زیادی است که حیات وحش گوناگونی را در خود جای داده‌اند. با این حال، اسپانیا نیز با چالش‌های محیط زیستی روبه‌رو است؛ از جمله کاهش تنوع زیستی، کاهش آب و آلودگی هوا. دولت اسپانیا تلاش‌های زیادی برای حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار انجام داده و برنامه‌های حفاظت از محیط زیست را اجرا کرده است.

تاریخ اسپانیا

اسپانیا با تاریخی که به هزاران سال قبل بازمی‌گردد، دارای فرهنگ و تمدنی غنی و باستانی است. اثرات تمدن‌های رومیان، مسلمانان و مسیحیان در فرهنگ این کشور به ‌وضوح قابل مشاهده است. اسپانیا در طول تاریخ خود، شاهد انقلاب‌های فرهنگی، جنگ و صلح‌های بسیار و در کل بالا و پایین‌های زیادی بوده است.

در دوره‌های باستانی، اسپانیا به عنوان بخشی از امپراتوری‌های رومی و ویسیگوت‌ها بود. پس از آن، مسلمانان اسپانیا را تصرف کردند و دوره‌ای به نام «دوره مورو» شکل گرفت. در این دوران، اسپانیا به عنوان یکی از مراکز فرهنگی و علمی بسیار مهم در جهان شناخته می‌شد. در قرون وسطی، مسیحیت در اسپانیا توسعه یافت و دولت‌های مسیحی تاسیس شد. در این دوران، اسپانیا به عنوان یکی از قدرت‌های برجسته اروپا شناخته می‌شد.

پس از آن، در دوره‌ی استعمار، اسپانیا که یکی از امپراطوری‌های قدرتمند جهان بود، در سراسر جهان به کشف سرزمین‌های گوناگون و تصرف آن‌ها می‌پرداخت. یکی از دلایل لاتین بودن زبان کشورهای آمریکای لاتین همین بوده است. در این دوران، اسپانیا با تصاحب ثروت بسیار، به توسعه‌ی هنری، علمی و ادبی گسترده‌ای دست یافت. پس از این دوران، اسپانیا دچار جنگ داخلی و سپس دیکتاتوری فرانکو شد و پس از بالا و پایین بسیار، توانست به حکومت دموکراتیک دست یابد. امروزه این کشور، جزو کشورهای قدرتمند و توسعه‌یافته‌ی جهان است که به تاریخ طولانی و پرفراز و نشیب خود مفتخر است.

حکومت اسپانیا

با اینکه اسپانیا، کشوری پادشاهی به حساب می‌آید اما پادشاه نقشی نمادین دارد و در واقع اسپانیا را پارلمان و دولت است که اداره می‌کند. این کشور به عنوان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، دارای نظام سیاسی پیچیده‌ای است. قوه مقننه توسط پارلمان کشور اداره می‌شود که از دو مجلس تشکیل شده است: کنگره نمایندگان و سنا. رئیس دولت، یا همان نخست وزیر، به عنوان رهبر اجرایی انتخاب می‌شود. با اینکه دولت مرکزی مسئولیت اداره کشور را بر عهده دارد اما برخی از اختیارات به اقلیم‌های خودگردان داده شده است.

جمعیت اسپانیا

جمعیت اسپانیا حدود ۴۷ میلیون نفر است و از نظر تنوع نژادی، جمعیت این کشور از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. اکثریت جمعیت اسپانیا از نژاد اسپانیایی هستند، اما افراد با ملیت‌هایی از جمله لهستانی، رومانیایی، مراکشی، کلمبیایی و چینی نیز در این کشور زندگی می‌کنند. همچنین، اسپانیا به دلیل مهاجر‌پذیر بودن و همین‌طور به دلیل موقعیت استراتژیک یاد شده، قرن‌ها پذیرای افراد با ملیت‌ها، نژادها و فرهنگ‌های گوناگون بوده است که همین باعث تنوع نژادی، فرهنگی و زبانی بسیار در این کشور شده است. این موضوع خبر خوبی برای افرادی است که قصد دریافت اقامت اروپا از طریق خرید ملک در اسپانیا را دارند.

دین مردم اسپانیا

اسپانیا کشوری آزاد از نظر دینی است و هیچ دین رسمی در آن وجود ندارد. با این حال اکثریت مردم این کشور، مسیحیان کاتولیک هستند. مسلمانان، یهودیان، بی‌دین‌ها و دین‌های دیگر هم در این کشور پیروان خاص خود را دارد. به صورت کلی، اسپانیا تحمل مذهبی بالایی دارد و مردم در آن به دین دیگران حساسیت خاصی ندارند.

کیفیت و شرایط زندگی در اسپانیا

اسپانیا بعد از کشورهایی نظیر فرانسه، آلمان، کره جنوبی و بریتانیا، در بین ده کشور برتر از نظر کیفیت زندگی قرار دارد. این کشور یکی از کشورهای برتر در شاخص توسعه انسانی است و از نظر بهداشت و درمان، آموزش، حمل و نقل و به صورت کلی، شرایط زندگی، یکی از کشورهای سطح بالای اروپا به حساب می‌آید. تحصیل در مدارس مقاطع ابتدایی و دبیرستان، حتی برای مهاجرین نیز رایگان است. همین طور دانشگاه‌های دولتی زیادی، بورس‌های تحصیلی به دانشجویان می‌پردازند و دسترسی به تحصیلات دانشگاهی برای همه فراهم است. همچنین، اسپانیا دارای فرهنگ غنی و تاریخ بسیار قدیمی است و زندگی در اسپانیا به مردم امکان می‌دهد از تفریحات فراوانی مانند بازدید مکان‌های دیدنی، موسیقی زنده و تئاتر، غذاهای لذیذ رستوران‌ها و جشنواره‌ها لذت ببرند.

حمل و نقل در اسپانیا

حمل و نقل در اسپانیا به طور کلی بسیار پیشرفته و گسترده است. اسپانیا یک سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد دارد که شامل قطار، مترو، اتوبوس‌ و تاکسی‌ می‌شود. شبکه قطار بسیار گسترده است و اغلب شهرهای بزرگ و کوچک اسپانیا را به هم متصل می‌کند. همچنین، مترو و اتوبوس‌ در شهرهای بزرگ مانند مادرید، بارسلونا، والنسیا و سئوتا نقش مهمی در حمل و نقل عمومی دارند. به علاوه، اسپانیا شبکه‌ای بزرگ از بزرگراه‌ها و جاده‌های بین‌شهری دارد که امکان حرکت آسان بین شهرها و مناطق مختلف را فراهم می‌کند. در واقع اسپانیا دارای یکی از بهترین شبکه‌های جاده‌ای در اروپا است.

اقتصاد اسپانیا

اسپانیا یکی از بزرگترین اقتصادهای اروپا است و دارای یک بازار آزاد و متنوع است. اقتصاد اسپانیا بر پایه خدمات، کشاورزی، گردشگی و صنایع مختلف می‌چرخد. این کشور یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین کشورها در حوزه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر است. همینطور صادرات محصولات کشاورزی، ماشین آلات، خودرو و فولاد، بخش بزرگی از اقتصاد این کشور را تشکیل می‌دهد. گردشگری نیز یکی از مهم‌ترین و پولسازترین بخش‌های اقتصاد این کشور است.

اسپانیا با بحران‌های اقتصادی زیادی در سال‌های اخیر مواجه شده است. این کشور نرخ بیکاری بالایی، مخصوصا در میان جوانان دارد اما اگر تحصیلات بالایی داشته باشید یا در حوزه‌های نظیر گردشگری یا صادرات فعالیت کنید، احتمال اینکه بی‌کار بمانید کم است. در واقع، برعکس بسیاری از کشورهای اروپایی و کشورهایی نظیر کانادا که شغل‌های سطح پایین راحت‌تر از مشاغل رده بالا و پردرآمد به دست می‌آید، در اسپانیا، با نرخ پایین تحصیلات دانشگاهی در میان شهروندان اسپانیایی، رقابت بر سر شغل‌های سطح پایین‌تر بسیار بیشتر است. از پردرآمدترین شغل‌ها در اسپانیا می‌توان به پزشکی و جراحی، مدیریت، مهندسی، وکالت و مشاوره‌ی حقوقی، تکنولوژی اطلاعات و… اشاره کرد. شغل‌های مرتبط با سلامتی و مراقبت از سالمندان و گردشگری نیز می‌تواند فرصت‌های مناسبی برای کار در اسپانیا فراهم کند.

هزینه‌های زندگی در اسپانیا

هزینه‌های زندگی در اسپانیا نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است. یک خانواده چهار نفره، برای یک ماه زندگی در اسپانیا حدود ۲۴۰۰ یورو هزینه دارند که این هزینه منهای مسکن است. این هزینه برای یک فرد مجرد در اسپانیا حدود ۶۹۰ یورو خواهد بود. همین‌طور اجاره متوسط یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر، حدود ۹۵۰ یورو تخمین زده شده است. هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های دولتی اسپانیا برای دانشجویان بین‌المللی حدود هزار تا هشت هزار یورو است. با توجه به اینکه میانگین دستمزدها در سال ۲۰۲۴ در اسپانیا، بعد از کسر مالیات، ماهیانه حدود هزار و ۸۰۰ یورو است، با یک درآمد متوسط در اسپانیا، به سختی می‌توان در شهرهای بزرگ، یک خانواده چهار نفره را چرخاند. البته بیشتر ایرانیانی که اسپانیا را برای خرید ملک و مهاجرت انتخاب می‌کنند، از ثروتمندان، تجار، تحصیل‌کردگان و صاحبان کسب و کار هستند در نتیجه، از قبل شغل‌های پردرآمدی دارند که می‌توانند هزینه‌های زندگی خانواده را تأمین کنند یا می‌توانند در اسپانیا در مشاغل پردرآمد شروع به فعالیت و درآمدزایی کنند.

فرهنگ مردم اسپانیا

فرهنگ اسپانیایی‌ها نیز بسیار جذاب و متنوع است. مردم این کشور با تنوع فرهنگی و زبانی خود، هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان هستند. زبان اصلی مردم اسپانیا، زبان اسپانیایی یا کاتالان است. موسیقی و رقص‌های محلی اسپانیایی‌ها نیز جزو جاذبه‌های گردشگری این کشور محسوب می‌شود. هنر در میان مردم اسپانیا شناخته شده است و سالیانه جشنواره‌های هنری و فرهنگی زیادی در این کشور برگزار می‌شود.  

جشنواره‌های مخصوص اسپانیا

معرفی کشور اسپانیا: جشنواره های اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهایی است که هر ساله میزبان بسیاری از جشنواره‌ها و کارناوال‌های جذاب و شگفت‌انگیز است. یکی از معروف‌ترین جشنواره‌های اسپانیا، جشنواره پامپلونا است که در شهر پامپلونا برگزار می‌شود و با مسابقات گاوبازی و راهپیمایی‌های معروفش مشهور است. همچنین، جشنواره توماتینا که در شهر بونیول برگزار می‌شود و مردم در آن گوجه‌فرنگی به همدیگر پرت می‌کنند، جذابیت خاصی دارد. علاوه بر این، کارناوال‌های مختلفی در سراسر کشور برگزار می‌شود که هرکدام دارای فرهنگ و سنت‌های خاص خود هستند. برای مثال، کارناوالی در شهر تنریف در جزیره تنریف برگزار می‌شود و با رقص‌ها، موسیقی‌ها و لباس‌های رنگارنگش مشهور است.

همین‌طور جشنواره‌های موسیقی مختلفی مثل جشنواره موسیقی بارسلونا، جشنواره موسیقی سانتیاگو د کومپوستلا، جشنواره موسیقی فلامنکو و… هر ساله در این کشور برگزار می‌شود که در اروپا و جهان بسیار مورد توجه است و اجراهای زنده باشکوهی از هنرمندان مطرح جهان در آن دیده می‌شود. این جشنواره‌ها و کارناوال‌ها نشان از غنای فرهنگی اسپانیا و شادی، شور و هیجان مردم این کشور است.

هنر در اسپانیا

اسپانیا یکی از مراکز فرهنگی برجسته جهان است و دارای تاریخ و فرهنگ بسیار غنی است. هنرهای مختلف در اسپانیا اهمیت ویژه‌ای دارند. هنرهای تجسمی مانند نقاشی و مجسمه‌سازی در اسپانیا بسیار توسعه یافته است. همچنین، معماری اسپانیایی، به ویژه آثار معماری گوتیک، رنسانس و معماری معاصر، در سطح جهانی شناخته شده است. هنرهای نمایشی مانند فیلم و تئاتر نیز در اسپانیا بسیار محبوب هستند و صنعت سینمای این کشور، در سطح جهانی مطرح است. موسیقی نیز یکی از رشته‌های هنری محبوب است که اسپانیا را با آن می‌شناسند. ساز محبوب گیتار، اصالتی اسپانیایی دارد. در این کشور، بیش از ۴۰ گروه اپرای حرفه‌ای در حال فعالیت است و همین نشان‌دهنده‌ی اهمیت موسیقی برای مردم این کشور است.

هنرمندان معروف اسپانیا

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، اسپانیا کشوری با فرهنگی غنی است که در هنرهای گوناگون جزو کشورهای پیشرو بوده است. لیست هنرمندان معروف اسپانیایی بسیار بلند است و نامشان بارها به گوشتان خورده. پابلو پیکاسو، نقاش معروف و بنیان‌گذار مکتب کوبیسم در هنر، خوان میرو، نقاش، مجسمه‌ساز و بنیان‌گذار مکتب سورئالیسم در هنر و سالوادور دالی، نقاش، مجسمه‌ساز و نمایش‌نامه‌نویس معروف مکتب سورئالیسم سه تا از معروف‌ترین هنرمندان هنرهای تجسمی اسپانیایی هستند. آنتونیو باندراس و پنه لوپه کروز نیز دو تن از بازیگران برجسته‌ی هالیوود و جهان هستند. اگر اهل موسیقی باشید نیز، نام رافائل و انریکه ایگلاسیاس به گوشتان خورده است. این‌ها فقط تعدادی از هنرمندان معروف اسپانیایی در سطح جهانی‌اند.

آشپزی اسپانیایی

آشپزی اسپانیایی یکی از معروف‌ترین و خوش‌مزه‌ترین آشپزی‌های جهان است. غذاهای اسپانیایی با مواد اولیه محلی تازه و متنوع تهیه می‌شود. زیتون، ماهی، گوشت گاو و گوسفند، سبزیجات و میوه‌های فصلی، آفتابگردان، مغزهای مختلف و غلات از مواد اولیه پرکاربرد در آشپزی ایتالیایی است. پلو، پائلا، تاپاس، ساندویچ‌های بوکادیلو، گازپاچو، پاپاس براواس، جامون اسپانیایی، چوریزو و پاپریکا از غذاهای معروف اسپانیایی است. همچنین، شراب‌های معروف ریوخا و تمپرانیو و شیرینی پاستیلا از محصولات معروف اسپانیایی هستند. علاوه بر خوشمزگی و تنوع غذاها و دسرها، فرهنگ خاص مردم اسپانیا برای خوردن غذا در کنار خانواده، جذابیت ویژه‌ای به فرهنگ غذای این کشور می‌بخشد.

ورزش در اسپانیا

فوتبال یکی از محبوب‌ترین و مهم‌ترین ورزش‌ها در اسپانیا است. همین است که اسپانیا، یکی از برترین کشورها در فوتبال شناخته می‌شود. تیم‌های اسپانیایی مانند رئال مادرید و بارسلونا دو تا از برجسته‌ترین و معروف‌ترین تیم‌های فوتبال جهانند. لالیگا، لیگ حرفه‌ای فوتبال اسپانیا، یکی از معتبرترین و پرطرفدارترین لیگ‌های فوتبال جهان است و بازیکنان برجسته اسپانیایی مانند سرخیو راموس، مسی، آندرس اینیستا و زین‌الدین زیدان به عنوان نمونه‌هایی از بازیکنان موفق این کشور در سطح بین‌المللی شناخته می‌شوند. تیم ملی فوتبال اسپانیا نیز با کسب عناوین جهانی و اروپایی مختلف، از جمله قهرمانی جام جهانی فوتبال، در این زمینه عملکرد درخشانی دارد.

علاوه بر فوتبال، اسپانیا تاریخچه‌ای بلند و متنوع در ورزش‌های دیگر نیز دارد. بسکتبال یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها در این کشور است و تیم‌های محبوبی مانند رئال مادرید و بارسلونا در لیگ ACB برجسته هستند. همچنین تنیس، فرمول یک، هاکی روی چمن، والیبال، هندبال و راگبی نیز از ورزش‌های محبوب در اسپانیا هستند. سواحل متعدد اسپانیا در علاقه و موفقیت مردم این کشور در ورزش‌های آبی نقش داشته‌اند و اسپانیا در ورزش‌های آبی مانند شنا، غواصی و… نیز در مسابقات بین‌المللی موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده است.

جاهای دیدنی اسپانیا

همان‌طور که اشاره شد، اسپانیا به دلیل تاریخ و فرهنگ غنی از سویی و آب و هوای خوب و مناظر زیبا از سوی دیگر، برای گردشگران بسیار جذاب است. چند نمونه از زیباترین و مهم‌ترین جاهای دیدنی اسپانیا را به شما معرفی می‌کنیم:

مسجد کلیمه

یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم اسپانیا که در شهر قدیمی کردوبا واقع شده است. این مسجد به عنوان یکی از بزرگترین مساجد اسپانیا شناخته می‌شود و معماری چشم‌گیر و تزئینات داخلی بسیار زیبایی دارد.

آلهامبرا پالاس

این کاخ تاریخی در شهر کردوبا قرار دارد و یکی از مهم‌ترین آثار معماری آندلس است. طراحی داخلی و باغ‌های زیبای آن، بازدیدکنندگان را با خود به قرن‌ها پیش می‌برد.

پارک گوئل

یکی از معروف‌ترین پارک‌های اسپانیا که در شهر بارسلونا قرار دارد. طراحی منحصر به فرد آن و مجسمه‌های زیبا، آن را به یک مقصد گردشگری بسیار محبوب تبدیل کرده است.

موزه پرادو

یکی از بزرگترین و معروف‌ترین موزه‌های هنری جهان که در مادرید قرار دارد. این موزه مجموعه‌ای بی‌نظیر از آثار هنری از قرون وسطی تا دوران مدرن را به نمایش می‌گذارد.

دژ الحمرا

دژ الحمرا کاخی تاریخی در شهر گرانادا، اسپانیا است. این کاخ سرخ‌گون شامل مجموعه‌ای از اتاق‌های است و از نمونه‌های برجسته معماری اسلامی در اسپانیا محسوب می‌شود.

تعداد آثار تاریخی ثبت جهانی شده در اسپانیا، به قدری زیاد است که حتی نام بردن آن‌ها نیز در این مقاله نمی‌گنجد. از دیگر دیدنی‌های اسپانیا می‌توان به شهر تولدو، موزه گونگهایم، موزه ریخا سوفیا، آکوئدوکس، شهر کاسکو و… اشاره کرد.

دریافت ویزای طلایی اسپانیا با خرید ملک

همان‌طور که دیدیم، به دلایل متعدد، کشور اسپانیا برای بسیاری افراد، جذابیت ویژه‌ای دارد. آزادی، آب و هوای دلپذیر، تاریخ و فرهنگ غنی، اقتصادی بزرگ و پایدار، کیفیت زندگی بالا و… باعث می‌شود افراد زیادی دوست داشته باشند امکان اقامت و زندگی در این کشور را به‌دست بیاورند. به علاوه، با دریافت ویزای طلایی اسپانیا، می‌توان به همه‌ کشورهای حوزه شنگن بدون ویزا سفر کرد و این یکی از بهترین مزایای سرمایه‌گذاری در این کشور است. اسپانیا یکی از معدود کشورهای قدرتمند اروپایی است که هنوز برنامه‌ی اعطای اقامت با خرید ملک را اجرا می‌کند. این اقامت، می‌تواند تحت شرایط خاصی به تابعیت منجر شود.

برای دریافت ویزای طلایی اسپانیا باید ملکی به حداقل مبلغ ۵۰۰ هزار یورو خریداری کنید. با این اقدام، شما برای اقامت موقت ۵ ساله در اسپانیا مجاز می‌شوید و ویزای طلایی اسپانیا را برای خود، پدر و مادر، همسر و فرزندان وابسته‌تان دریافت می‌کند. می‌توانید در بهترین شرایط به کار و زندگی در اسپانیا بپردازید و پس از ۵ سال، اگر حداقل ۶ ماه را در اسپانیا گذرانده باشید، اقامت دائم این کشور را به‌دست بیاورید. برای خرید ملک در اسپانیا، باید از مشاوران سرمایه‌گذاری مطمئن، حرفه‌ای و باسابقه کمک بگیرید تا دچار مشکل نشوید مشکلاتی مثل خرید ملکی که بدهکاری مالیاتی دارد یا خرید ملکی که برای اقامت مناسب نیست و….

کیانوش محمودی بهترین مشاور شما در زمینه‌ اخذ اقامت دوم

کیانوش محمودی، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری بین‌المللی کنکاش با ۳۰ سال تجربه در زمینه اخذ اقامت و تابعیت دوم از طریق سرمایه‌گذاری، می‌تواند بهترین مشاور شما باشد. حتی اگر مبلغ ۵۰۰ هزار یورو را برای سرمایه‌گذاری ندارید یا دلتان می‌خواهد فقط مشورت کنید و ببینید کدام برنامه برای اخذ اقامت و تابعیت دوم مناسب‌تر است می‌توانید به تیم کیانوش محمودی مراجعه کنید. گروه کیانوش محمودی در زمینه‌های گوناگونی از جمله اخذ پاسپورت دومینیکا، ویزای طلایی اسپانیا، انجل ویزای پرتغال و… فعالیت می‌کنند و بهترین برنامه را بر اساس بودجه، انگیزه و شرایطتان به شما پیشنهاد می‌دهند.

سخن آخر

در این مطلب، همه چیز را درباره کشور اسپانیا با هم بررسی کردیم. از موقعیت جغرافیایی این کشور، تا تاریخ، فرهنگ، اقتصاد، کیفیت زندگی و… سپس دیدیم که اگر بخواهید برای اقامت در اسپانیا اقدام کنید، می‌توانید با حداقل هزینه ۵۰۰ هزار یورو برای خود و خانواده‌تان ویزای طلایی تهیه کنید.

شما به کشور اسپانیا علاقه دارید؟ به نظر شما کدام ویژگی‌های اسپانیا این کشور را انقدر جذاب و گردشگرپسند می‌کند؟ چه ویژگی‌هایی دارد که برای زندگی مناسب است؟ اصلا دوست دارید برای ادامه‌ی زندگی به اسپانیای خوش آب و هوا بروید؟ نظرات و تجربیات خود را با مخاطبان کنکاش به اشتراک بگذارید و اگر سوالی دارید از تیم حرفه‌ای کیانوش محمودی بپرسید.