به وبسایت کیانوش محمودی خوش آمدید

26805008 (021)

آدرس

تهران، ولنجک، نبش خ چهاردهم، برج وفا

پاسپورت دوم چیست و چه مزایا و کاربردهایی دارد؟

پاسپورت دوم چیست

این روزها، بسیاری از ثروتمندان و افرادی که به ارتباطات بین‌المللی نیاز دارند، به دنبال دریافت پاسپورت دوم برای خود هستند. همین‌طور افراد موفق زیادی را می‌بینیم که دوتابعیتی هستند و پاسپورت دوم دارند. اما شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که اصولا پاسپورت دوم چیست، چه مزایا و معایبی دارد و چگونه می‌توان آن را به دست آورد؟ با این مطلب از سایت کیانوش محمودی، مدیر عامل شرکت کنکاش، همراه باشید تا همه چیز را درباره پاسپورت دوم با شما در میان بگذاریم:

پاسپورت دوم چیست؟

تابعیت یک کشور را داشتن به این معنی است که شما می‌توانید از همه حقوق شهروندی آن کشور استفاده کنید و در جهان تحت حمایت آن کشور هستید. مثلا همه افرادی که پدری ایرانی دارند، احتمالا تبعه کشور ایران هستند و می‌توانند پاسپورت ایرانی دریافت کنند. کشورهای مختلف، برای اعطای تابعیت خود قوانین متفاوتی دارند. بعضی کشورها، به افرادی که در خاک آن کشور به دنیا می‌آیند، تابعیت آن کشور را اعطا می‌کنند. کشورهای دیگر به کسانی که پدر و مادرشان تابعیت آن کشور را دارند، تابعیت و پاسپورت اعطا می‌کنند. پاسپورت نیز مدرکی بین‌المللی است که با در دست داشتن آن، می‌توانید در همه جای جهان ثابت کنید که شما شهروند کشوری خاص و تحت حمایت آن کشور هستید.

اما بسیاری افراد دوست دارند تابعیت و پاسپورت کشوری دیگر را هم داشته باشد. این فقط تولد نیست که می‌تواند تابعیت را برای شما به ارمغان بیاورد، بلکه هر کشور قوانینی دارد که می‌توان با استفاده از آن شهروندی آن را دریافت کرد. اقامت و سرمایه‌گذاری، دو تا از مهم‌ترین روش‌های دریافت پاسپورت دوم است. اما دریافت پاسپورت دوم چه مزایایی دارد که بسیاری افراد انرژی، زمان و پول زیادی را صرف آن می‌کنند.

پاسپورت دوم چه مزایا و کاربردهایی دارد؟

دریافت پاسپورت دوم مزایای بسیاری دارد که بر اساس اهداف هر فرد و شرایط او ممکن است بعضی پررنگ‌تر و بعضی کم‌رنگ‌تر باشد. آزادی سفر، تجارت بین‌الملل، افتتاح حساب بانکی جهانی، امکان زندگی در کشورهای دیگر و… فقط بخشی از این مزایاست. تعدادی از مزایای دریافت پاسپوت دوم را با هم بررسی می‌کنیم:

آزادی سفر با پاسپورت دوم

مزایای پاسپورت دوم

مهم‌ترین مزیت پاسپورت دوم خصوصا برای ایرانیان، آزادی سفر است. شما با پاسپورت ایرانی فقط می‌توانید به تعداد بسیار محدودی از کشورهای جهان، بدون ویزا سفر کنید که اکثر آن‌ها کشورهایی هستند که احتمالا، هیچوقت هم قصد سفر به آن را نخواهید داشت. اما اگر پاسپورت دوم داشته باشید، به احتمال زیاد کشورهای بسیاری خواهند بود که بتوانید بدون ویزا به آن سفر کنید. مثلا با اخذ پاسپورت دومینیکا، می‌توانید به بیش از ۱۴۱ کشور جهان بدون ویزا سفر کنید. کشورهایی مثل کشورهای حوزه شنگن، کشورهای حوزه کارائیب، کشورهای مهم آسیایی مثل سنگاپور و هنگ کنگ و…. همین طور با پاسپورت دوم، احتمالا سخت‌گیری‌هایی که برای اخذ ویزای بسیاری از کشورها برای شهروندان ایرانی وجود دارد، در کار نیست. مثلا با پاسپورت ایرانی، دریافت ویزای توریستی آمریکا کار چندان سختی نیست.

تجارت بین‌الملل با پاسپورت دوم

کسانی که در زمینه تجارت بین‌المللی تجربه‌ای دارند، می‌د‌انند که با پاسپورت ایرانی، امکان بسیاری از فعالیت‌های تجاری در کشورهای خارجی وجود ندارد یا بسیار دشوار است. امکان مراودات بین‌المللی در کنار آزادی سفر، برای فعالیت تجاری امری ضروری است. همه این‌ها باعث می‌شود که ثروتمندان و کسانی که فعالیت اقتصادی در سطح جهانی دارند، به پاسپورت دومی قدرتمند احتیاج داشته باشند تا بتوانند در کشورهای دیگر به تجارت و فعالیت اقتصادی بپردازند، انتقال پول انجام دهند و اعتبار جهانی کسب کنند.

افتتاح حساب بانکی

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بسیاری از صاحبان کسب و کار یا حتی فریلنسرها در شرایط کنونی ایران، نبود امکان بازگشایی حساب بانکی بین‌المللی است. برای اینکه بتوانید از منابع خارجی درآمد داشته باشید، پول خود را در کشورهای دیگر پس‌انداز کنید یا انتقال مالی داشته باشید، باید بتوانید در بهترین بانک‌های جهان حساب باز کنید. با پاسپورت دوم، افتتاح حساب در اکثر بانک‌ها امکان‌پذیر است. مثلا با دریافت پاسپورت دومینیکا، می‌توانید در همه کشورهای حوزه شنگن، کانادا و استرالیا حساب بانکی افتتاح کنید.

زندگی و اقامت در کشورهای دیگر

همه ایرانیان به زندگی در ایران علاقه خاصی دارند. اما گاهی اوقات دلمان می‌خواهد در کشوری با رفاه و امکانات بیشتر زندگی، تحصیل یا کار کنیم. داشتن پاسپورت دوم از بهترین کشورهای جهان، این امکان را فراهم می‌کند که در این کشورها زندگی کنیم. اما فقط با دریافت تابعیت و پاسپورت کشورهای بزرگ نیست که می‌توانید در سراسر جهان اقامت داشته باشید. با دریافت پاسپورت دومینیکا علاوه بر زندگی در کشور دومینیکا، این کشور زیبای استوایی، می‌توانید در همه کشورهای عضو کاریکام نیز زندگی کنید. علاوه بر این، حدود نصف سال را می‌توانید در کشورهای اروپایی حوزه شنگن اقامت داشته باشید و با دریافت ویزای ده ساله آمریکا نصف سال را نیز در آمریکا زندگی کنید.

چگونگی دریافت پاسپورت دوم

دریافت پاسپورت دوم از طرق مختلف امکان‌پذیر است اما دو تا از مرسوم‌ترین روش‌های دریافت تابعیت دوم، سرمایه‌گذاری و اقامت موقت است:

دریافت پاسپورت دوم از طریق سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری در بسیاری از کشورها از جمله کشور اسپانیا و کشور دومینیکا منجر به دریافت پاسپورت دوم می‌شود. بعضی کشورها ابتدا با سرمایه‌گذاری در کشور به شما اقامت موقت می‌دهند که بعد از چند سال منجر به اقامت دائم و سپس دریافت پاسپورت می‌شود. اما بعضی کشورها مثل دومینیکا، از همان ابتدای امر، با سرمایه‌گذاری به شما تابعیت و پاسپورت دوم اهدا می‌کنند.

هزینه‌های سرمایه‌گذاری و انواع آن نیز متفاوت است. سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات، خرید سهام پروژه‌های عمرانی، خرید بیزینس، سرمایه‌گذاری برای تحقیقات، یا حتی اعطای کمک بلاعوض به دولت، هر کدام نوعی از دریافت اقامت و پاسپورت از طریق سرمایه‌گذاری است. شرکت کنکاش، به مدیریت کیانوش محمودی، بیش از سی سال است که در زمینه اخذ اقامت و تابعیت کشورهای مختلف از طریق سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند و قطعا می‌تواند بهترین مشاور و همراه شما در این راه پرسود باشد.

دریافت پاسپورت دوم از طریق اقامت موقت

بسیاری از افراد که قصد مهاجرت دارند، از این طریق اقدام می‌کنند. بسیاری از کشورها، پس از اینکه شما به مدت معینی در آن کشور اقامت و فعالیت مفید داشتید، به شما پاسپورت آن کشور را اهدا می‌کنند. احتمالا دیده یا شنیده‌اید که افراد برای تحصیل یا کار به کشوری مهاجرت می‌کنند و پس از چندین سال می‌توانند برای شهروندی آن کشور اقدام کنند. دریافت شهروندی به این روش، کار دشوار و زمان‌بری است و برای افرادی مناسب است که دلشان می‌خواهد در کشور مقصد زندگی، کار و تحصیل کنند.

بهترین و سریع‌ترین کشور برای دریافت پاسپورت دوم چیست؟

کشورهای زیادی هستند که می‌توانند به شما پاسپورت دوم بدهند اما اینکه کدام پاسپورت قدرت بیشتر و آزادی سفر زیادتر را برای ما فراهم می‌کند خیلی مهم است. نکته دیگر اینکه، دریافت پاسپورت دوم بسیاری از کشورها به قدری زمان‌بر است که به پولی که خرج آن می‌کنید اصلا نمی‌ارزد یا شروطی دارد که برآوردن همه آن‌ها کار سختی است. در نتیجه شما باید برای سرمایه‌گذاری کشوری را انتخاب کنید که با کمترین زمان، بدون شروط دست و پا گیر و با هزینه‌ای معقول در اسرع وقت پاسپورت دوم را در اختیار شما قرار دهد.

دومینکیا، بهترین کشور برای دریافت پاسپورت دوم

دومینیکا بهترین کشور برای پاسپورت دوم

برای دریافت پاسپورت دومینیکا به هیچ شرط اقامتی یا مدیریتی احتیاج ندارید. شما می‌توانید با حداقل هزینه ۱۰۰ هزار دلار، پاسپورت دومینیکا را در عرض چند ماه به صورت غیرحضوری دریافت کنید. اما شرایط بهتری هم وجود دارد: می‌توانید با ۲۲۰ هزار دلار، در پروژه هتل هیلتون دومینیکا سهام بخرید و برای خود، همسر، فرزندان و والدینتان تابعیت و پاسپورت دومینیکا را دریافت کنید. بعد از سه تا پنج سال از زمان دریافت پاسپورت، امکان فروش سهام خود برای بازگشت کل سرمایه به علاوه سودتان وجود دارد. یعنی انگار به مدت پنج سال پولی را در دومینیکا سپرده کرده‌اید و به جایش برای خود، خانواده و نسلتان، پاسپورتی قدرتمند به دست آورده‌اید که آزادی سفر به مهم‌ترین کشورهای جهان را به شما می‌دهد.

سخن آخر

در این مطلب از سایت کیانوش محمودی، نماینده رسمی دولت دومینیکا، به موضوع پاسپورت دوم پرداختیم. دیدیم که با داشتن پاسپورت دوم، مزایای زیادی به دست می‌آوریم از جمله آزادی سفر و تجارت در سراسر جهان. سپس به روش‌های دریافت پاسپورت دوم پرداختیم و دیدیم که بهترین روش برای سرمایه‌داران و ثروتمندان، کسب پاسپورت دوم از طریق سرمایه‌گذاری در کشورهای مختلف است. دومینیکا، یکی از بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری جهت دریافت پاسپورت دوم است. شما می‌توانید از طریق تنها نماینده رسمی فروش سهام هتل هیلتون دومینیکا، برای خرید سهام و دریافت پاسپورت دوم خود و خانواده‌تان در عرض چند ماه اقدام کنید.

شما پاسپورت دوم دارید؟ کسی را می‌شناسید که پاسپورت دوم داشته باشد؟ به نظر شما بهترین مزیت داشتن پاسپورت دوم چیست؟ بهترین روش دریافت پاسپورت دوم چیست؟ نظرات و تجربیات خود را با مخاطبان سایت کیانوش محمودی به اشتراک بگذارید. همین طور اگر سوالی دارید یا مشاوره می‌خواهید همین الآن با ما تماس بگیرید.

برچسب‌ها :
اشتراک‌گذاری :