به وبسایت کیانوش محمودی خوش آمدید

26805008 (021)

آدرس

تهران، ولنجک، نبش خ چهاردهم، برج وفا

نگاهی به اقامت آمریکا از طریق سرمایه‌گذاری و شرایط آن

ویزای EB5 آمریکا

اخذ اقامت آمریکا بدون شک خواسته تک‌تک ما است؛ هر یک از ما به دنبال راهکاری هستیم که بتوانیم پا در این کشور بگذاریم و آرزوهای خود را برآورده سازیم. می‌دانیم که اخذ اقامت برای ایرانی‌ها بسیار دشوار است و محدودیت‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد؛ اما بهترین راه‌حلی که در این میان وجود دارد، اخذ اقامت آمریکا با سرمایه‌گذاری است.

ویزای EB5 یا همان اعطای اقامت با سرمایه‌گذاری، یکی از بهترین راهکارها برای زندگی و کار در خاک آمریکا به شمار می‌رود. با این روش، متقاضیان می‌توانند با سرمایه‌گذاری حداقل ۸۰۰ هزار دلاری تحت شرایط خاص، اقامت آمریکا را به‌دست آورند. در این مقاله می‌خواهیم جزئیات همین موضوع را بررسی کنیم.

اقامت امریکا

ویزای EB5 آمریکا چیست؟

اگر بخواهیم خیلی ساده و سرراست از چیستی این ویزا برای شما حرف بزنیم، باید چنین بگوییم که این ویزا، تحت عنوان برنامه ویزای مهاجر سرمایه‌گذار (Immigrant Investor Visa Program) شناخته می‌شود و به‌اختصار نیز به آن ویزای EB5 گفته می‌شود. متقاضیان می‌توانند در ازای سرمایه‌گذاری مبلغی مشخص، اقامت دائم یا همان گرین کارت آمریکا را برای خود، همسر و فرزندان زیر ۲۱ سالشان دریافت نمایند.

کارآمد بودن این روش برای دریافت اقامت آمریکا در سال‌های اخیر به بهترین شکل ثابت شده است. افراد بسیاری از سرتاسر دنیا توانسته‌اند با استفاده از برنامه EB5 و مزایای منحصربه‌فرد، صاحب گرین کارت آمریکا شوند. آمار نشان می‌دهد که در دهه گذشته، بیشتر از ده‌ها هزار نفر امکان زندگی، کار و تحصیل در آمریکا را به‌دست آورده‌اند.

 نگاهی به تاریخچه ویزای EB5 آمریکا

برنامه اقامت از طریق سرمایه‌گذاری آمریکا برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۰ میلادی معرفی شد. این برنامه به قوه خود تا سال ۲۰۰۸ باقی بود؛ تا اینکه در همین سال به دلیل بحران اقتصادی آمریکا دستخوش برخی از تغییرات شد و گسترش پیدا کرد. این تغییرات تا سال ۲۰۰۹ ادامه پیدا کردند.

در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به دلیل بحران جهانی کرونا، ادامه این برنامه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت؛ در نهایت در سپتامبر سال ۲۰۲۱ این برنامه لغو شد و مسیر ورود سرمایه‌گذاران با این برنامه به آمریکا بسته شد. در مارس سال ۲۰۲۲ این برنامه مجددا از سر گرفته شد.

چنان که منابع موثق خبر می‌دهند، این برنامه قرار است به همین شکل تا سال ۲۰۲۷ ادامه پیدا کند. به عبارت دیگر می‌توان گفت که اکنون بهترین فرصت برای ایرانیان است که بتوانند با سرمایه‌گذاری، اقامت دائم آمریکا را اخذ کرده و زندگی خود را تغییر دهند.

شرایط اولیه اخذ ویزای EB5 چیست؟

درست مانند هر نوع ویزای دیگری که توسط ایالات متحده آمریکا صادر می‌شود، ویزای EB5 نیز شرایط خاص خودش را دارد. از جمله مهم‌ترین پیش‌نیازهایی که هر متقاضی باید برای دریافت اقامت آمریکا با سرمایه‌گذاری رعایت کند، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری ۸۰۰ هزار دلار است؛ این مبلغ برای مناطقی است که نرخ بیکاری بیشتر و نیاز مبرمی به اشتغال دارند. برای سایر مناطق ممکن است تا بیشتر از ۱ میلیون دلار نیز افزایش پیدا کند.
  • مبلغ سرمایه‌گذاری باید از طرق قانونی و مشروط تأمین شده باشد؛ از جمله شرایط مهم برای این برنامه آن است که مبلغ سرمایه‌گذاری باید از راه‌های قانونی و مشروع توسط سرمایه‌گذار به‌دست آمده باشد. همچنین مدارک لازم دال بر این موضوع باید به مراجع مربوطه ارائه شوند.
  • سرمایه‌گذار باید ایجاد شغل کند؛ از جمله شرایط مهمی که برای ویزای EB5 وجود دارد آن است که متقاضی باید با مبلغ سرمایه‌گذاری خود در آمریکا شغل ایجاد کند. مطابق قوانین، اشتغال حداقل ۱۰ نفر ضروری است.
  • سرمایه‌گذاری باید در مؤسسات مورد تایید صورت گیرد؛ مبلغ سرمایه‌گذاری متقاضی باید در شرکت‌ها و مؤسسات اقتصادی خصوصی که مورد تأیید مراکز سرمایه‌گذاری غیرمستقیم هستند انجام شود.

انواع روش‌های سرمایه‌گذاری با ویزای EB5 آمریکا

جهت اقدام برای اخذ ویزای EB5 و دریافت اقامت با سرمایه‌گذاری در آمریکا، شما می‌توانید از یکی از  روش زیر استفاده کنید:

سرمایه‌گذاری غیرمستقیم

ریجینال سنترز در حقیقت شرکت‌ها و مؤسساتی هستند که از طرف سازمان شهروندی و مهاجرتی ایالت متحده آمریکا (USCIS) تأییدیه دریافت کرده‌اند. متقاضیان می‌توانند به کمک این مراکز در پروژه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند. حداقل مبلغ برای سرمایه‌گذاری از این روش، معادل با ۸۰۰ هزار دلار آمریکا است.

این مراکز می‌توانند تمام داده‌های آماری مربوط به سرمایه‌گذاری و ایجاد شغل توسط شما را به‌صورت مدون جمع‌آوری کنند. با استفاده از خدمات این مراکز می‌توانید به‌راحتی در مناطقی که نرخ بیکاری بالا دارند و همچنین در زیرساخت‌های اقتصادی آمریکا سرمایه‌گذاری کنید.

سرمایه‌گذاری به‌صورت مستقیم

در این روش سرمایه‌گذار به طور مستقیم مبلغ سرمایه‌گذاری خود را صرف ایجاد شغل و فعالیت اقتصادی در آمریکا خواهد کرد. حداقل مبلغ برای دریافت اقامت از طریق این سرمایه‌گذاری معادل با ۱ میلیون و ۵۰ هزار دلار آمریکا است. هر متقاضی می‌تواند تنها ۱ شرکت به اسم خودش در ایالات متحده ثبت کند.

مهم‌ترین شرط موردنیاز برای این روش ایجاد حداقل ۱۰ ردیف شغلی یا به عبارت دیگر، ایجاد اشتغال برای ۱۰ نفر است. این روش سرمایه‌گذاری منفعل نیست و متقاضی باید به طور فعال روی سرمایه‌گذاری خود مدیریت و فعالیت داشته باشد.

مزایا و جذابیت‌های ویزای EB5 آمریکا چیست؟

برنامه اقامت از طریق سرمایه‌گذاری آمریکا یا همان ویزای EB5 جذابیت‌ها و مزایای بسیاری به همراه دارد. اگر شما نیز متقاضی دریافت گرین کارت آمریکا از این طریق هستید، باید بدانید که امتیازهای زیر در انتظار شماست:

  • عدم وجود محدودیت دریافت ویزا برای متقاضیان جدید
  • امکان دریافت اقامت برای همسر و فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال
  • عدم نیاز به اسپانسرشیپ کاری در آمریکا
  • عدم نیاز به گذراندن مدت‌زمان انتظار برای دریافت ویزا
  • امکان ثبت فرم I-485 یا همان برنامه تنظیم وضعیت
  • امکان ثبت فرم ویزای استارتاپ آمریکا (EB5 I-526E) هم‌زمان با فرم I-485 و اخذ اجازه کار در عرض ۳ ماه (برای کسانی که از قبل دارای اقامت آمریکا هستند)
  • امکان برخورداری از حمایت سازمان شهروندی و مهاجرت آمریکا در صورت سرمایه‌گذاری غیرمستقیم
  • امکان کار و زندگی بدون محدودیت در آمریکا
  • امکان برخورداری از امتیاز درآمد دلاری در کشوری امن از نظر اقتصادی
  • امکان برخورداری از بهترین سیستم درمانی و آموزشی در دنیا
  • امکان دستیابی به فرصت‌های بکر و پرسود بیزینسی در آمریکا
  • عدم نیاز به دانش زبانی یا ارائه هرگونه مدرک زبان

نگاهی به فرایند و مراحل دریافت ویزای EB5 آمریکا

فرایند دریافت ثبت درخواست تا دریافت ویزای EB5 آمریکا بسیار ساده و تا حد زیادی سرراست است. تیم کنکاش در این مسیر شما را به بهترین شکل یاری خواهند کرد. به شکل خلاصه، فرایند ثبت درخواست اقامت از طریق سرمایه‌گذاری آمریکا را می‌توان به شکل زیر توضیح داد:

  1. عقد قرارداد با وکلای مهاجرتی شرکت کنکاش
  2. پرکردن فرم‌های مربوط به ثبت درخواست اخذ ویزای EB5
  3. ارائه مدارک هویتی و همچنین مدارک مربوط به تمکن مالی سرمایه‌گذاری
  4. انتظار برای دریافت تأییدیه از طرف سازمان شهروندی و مهاجرت آمریکا (USCIS)
  5. دریافت گرین کارت ۲ساله برای متقاضی اصلی و خانواده او
  6. ثبت فرم‌های I-826 از جانب وکیل مهاجرتی حدود ۹۰ روز قبل از پایان اقامت ۲ ساله
  7. انتظار برای دریافت گرین کارت دائمی و بدون قیدوشرط از طرف سازمان USCIS
  8. اقدام برای دریافت شهروندی آمریکا در صورت واجد شرایط بودن
  9. پس‌گرفتن مبلغ سرمایه‌گذاری بعد از برآورده‌کردن شرایط لازم

اخذ اقامت آمریکا با کیانوش محمودی

جهت اقدام برای دریافت ویزای EB5 آمریکا یا همان برنامه اقامت از طریق سرمایه‌گذاری، شما بدون شک به کمک یک فرد متخصص نیاز خواهید داشت. شرکت کنکاش می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای شما باشند. با تیم کنکاش به سرپرستی کیانوش محمودی می‌توانید خیالی راحت از تمامی پروسه‌های اخذ اقامت و سرمایه‌گذاری داشته باشید؛ زیرا این مجموعه اطلاعات دقیقی از قوانین و فرایندهای مهاجرتی دارند.

کیانوش محمودی و تجربه ۳۰ساله او، بدون شک می‌تواند کمک بزرگی برای موفقیت شما در پرونده اخذ اقامت آمریکا باشد. با اطمینان به این مجموعه، شما با هیچ چالشی روبه‌رو نخواهید بود و می‌توانید تنها با ارائه مدارک لازم و پرداخت مبلغ سرمایه‌گذاری، به‌راحتی اقامت کشور آمریکا را دریافت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی جامع‌تر، تنها کافی است از طریق راه‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

برچسب‌ها :
اشتراک‌گذاری :